• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99072921177
  • خبرنگار : 50242

رئیس اداره اوقاف شهرستان خبر داد

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی از محل موقافات بین نیازمندان تویسرکان

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی از محل موقافات بین نیازمندان تویسرکان

ایسنا/همدان رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان از توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی از محل موقافات این شهرستان به ارزش ۹۰ میلیون تومان بین خانواده های نیازمند شناسایی شده، خبر داد و گفت: بیشتر این کمک ها به خانوارهای روستایی بوده که در تنگنای اقتصادی به سر می برند و در حال حاضر درصدد تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند هستیم.

مهدی محمدظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه در تویسرکان ۱۵۲ موقوفه درآمدزا وجود دارد که تأمین بیشترین کمک های ما به خانوارهای نیازمند از محل همین موقافات پرمنفعت است.

وی در ادامه مطرح کرد: با توجه به داشتن این منابع مالی درصدد تشکیل شورای خیریه با توجه به دستورالعمل های سازمان اوقاف در این شهرستان برآمدیم تا بتوانیم به نحو بهتری از موقوفات و کمک های خیرخواهانه عزیزان بهره وری کنیم.

محمدظاهری با بیان اینکه مردم تویسرکان از پیشینه مذهبی خوبی برخوردارند و صفت نیک وقف برخاسته از همین فرهنگ است، مطرح کرد: در سال جاری مبلغ ۱۳۵ میلیون تومان از درآمد بقاع متبرکه برای حفظ و نگهداری، کارهای عمرانی، مدیریتی و فرهنگی موقوفات این شهرستان تعیین و تاکنون مبلغ ۴۴ میلیون تومان برای این امر هزینه شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۷۸ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت به ارزش ۱۵ میلیون تومان توزیع کردیم و برای خرید سیستم صوتی مسجد زرهان از محل همین موقوفات مبلغ ۵۲ میلیون تومان هزینه شده است و در هفت ماه سپری شده از سال ۹۹ حدود ۱۵ میلیون تومان از نیات واقفان برای فقرا نان تهیه کردیم.

محمدظاهری در ادامه به برگزاری مسابقات حفظ پنج جزء قرآن کریم با حضور ۲۰ شرکت‌کننده اشاره کرد و گفت: به هر نفر از شرکت‌ کنندگانی که ۷۰ درصد از امتیاز این مسابقات  را به دست بیاورند، ۵۰۰ هزار تومان هدیه داده می‌شود البته سه بانوی تویسرکانی در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استانی امسال در رشته‌های دعاخوانی، قرائت و حفظ کل قرآن مقام برتر را از آن خود کردند.

وی در ادامه به دیگر اقدامات این اداره در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: اخذ ۲۰ مورد سند مالکیت، تهیه و تنظیم دو مورد سند، پاسخ ۱۲۰ مورد استعلام موقوفات و تمدید سند اجاره‌ منقضی شده ۱۵۲ موقوفه از کارهای صورت گرفته در سال جاری است که بسیار حائز اهمیت هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: برای اجرای نیات واقفان تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف مذهبی، مساجد، امور خیریه، نیات اجتماعی و نیات مرتبط با بقاع متبرکه هزینه شده است.

وی در پایان یادآور شد: به مناسبت هفته وقف از فعالیت هفت ساله امام جمعه، روحانیون فعال در این عرصه، گروه جهادی مسجد رضوی و هیئت امنای برگزیده بقاع متبرکه تویسرکان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha