• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99081912306
  • خبرنگار : 50184

با این ورزش بدنی انعطاف‌پذیر داشته باشید

با این ورزش بدنی انعطاف‌پذیر داشته باشید

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیته بادی بالانس هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت: بادی بالانس رشته‌ای ترکیبی از سه ورزش است که می‌تواند به افزایش قابل توجه انعطاف پذیری بدن کمک کند.

نوشین داردرفشی در گفت و گو با ایسنا، بادی بالانس را ترکیبی از حرکات ورزش‌های تایچی، یوگا و پیلاتس معرفی کرد و افزود: بادی بالانس ورزشی کششی، قدرتی، استقامتی و کاملا مهندسی شده است که می‌تواند انعطاف پذیری بدن فرد را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

وی تصریح کرد: تمرینات این ورزش طوری طراحی و مهندسی شده که تمام ابعاد جسمی فرد از عضلات ریز گرفته تا درشت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همین باعث می‌شود تا فرد بدنی قوی و توانمند داشته باشد.

رئیس کمیته بادی بالانس کرمانشاه اضافه کرد: اجرای حرکات این ورزش کاملا آرام و ملایم و با تمرکز است و شروع آن هم با تمرینات تاچی خوهد بود تا ذهن و بدن فرد را آماده ورزش کند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که بادی بالانس ترکیبی از بهترین حرکات سه رشته تای چی، یوگا و پیلاتس است، برای همین فواید این سه رشته را هم در دل خود دارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش انعطاف پذیری ماهیچه های بدن اشاره کرد.

داردرفشی اضافه کرد: افزایش قدرت، کمک به تحرک مفاصل، تاثیر در افزایش روند عضله سازی، تقویت قسمت مرکزی بدن و اندام های تحتانی، استقامت قلبی و عروقی، تراکم استخوان‌ها، کاهش سطح استرس بدن بویژه در شرایطی که اکنون به واسطه شیوع بیماری کرونا با آن دست به گریبان شده ایم، افزایش تمرکز و دقت، سلامت ذهن و بالا رفتن توانمندی‌ روحی و روانی از مهمترین فواید ورزش بادی بالانس است. 

وی در ادامه به تاثیرات چربی سوزی این ورزش هم اشاره کرد وگفت: هرچند چربی سوزی هدف اصلی این ورزش نیست، اما افرادی که بصورت منظم این ورزش را اجرا می‌کنند، به مرور به تناسب اندام هم خواهند رسید.

مسئول کمیته بادی بالانس کرمانشاه با بیان اینکه این ورزش برای کسانی که احساس خستگی و سستی می کنند و یا آمادگی جسمانی پایینی دارند توصیه می شود، عنوان کرد: همچنین حرکات این ورزش می‌تواند ناهنجاری‌های قامتی فرد را بویژه برای افرادی که دچار قوز پشت و انحراف ستون مهره ها هستند، اصلاح کند. بعلاوه به کاهش درد زانو و کمر درد فرد هم کمک می‌کند.  

وی با بیان اینکه ورزشکاران می‌توانند پس از گذشت حدود هشت هفته تاثیرات بادی بالانس را روی جسم و روان خود ببینند، عنوان کرد: این ورزش را می‌توان یک تا سه جلسه در هفته و هر جلسه به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت اجرا کرد.  

داردرفشی در ادامه با بیان اینکه بادی بالانس در همه جا اجرا و برای همه سنین از کودک تا سالمند و شرایط خاص مانند بارداری توصیه می‌شود، گفت: برای اجرای ورزش بادی بالانس به هیچ ابزار خاص ورزشی نیاز نداریم و عموما ورزشکاران این رشته حرکاتشان را روی یک تشک کوچک شخصی و بدون کفش اجرا می‌کنند.

به گفته این مربی ورزشی، بادی بالانس از حدود یک دهه پیش وارد ایران شد و حدود 9 سالی است که در سطح باشگاه‌های مختلف کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.