• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012412014
  • خبرنگار : 50590

برگزاری گلریزان برای زندانیان جرائم غیرعمد در همدان

برگزاری گلریزان برای زندانیان جرائم غیرعمد در همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل ستاد دیه و کمک به زندانیان استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۴۵ زندانی جرائم غیرعمد در سطح استان وجود دارد که شش نفر آنها خانم  و مابقی آقا هستند که این افراد به علت عدم تمکن مالی در زندان مانده‌اند.

یدالله روحانی‌منش پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ماه در مراسم گلریزان زندانیان غیرعمد در استان همدان، اظهار کرد: با کمک خیرین و مردم در سال گذشته خوشبختانه ۶۰۰۰ نفر آزاد شده‌اند که از این تعداد، ۳۱۱ نفر به استان همدان تعلق داشت که ۱۶ نفر آنها را خانم‌ها تشکیل داده بودند و با مبلغ ۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی در رابطه با نحوه گزینش افراد برای آزادی، افزود: افرادی که در این گلریزان‌ها آزاد می‌شوند پرونده‌هایشان توسط قضات به صورت دقیق بررسی و جلسات مکرر گذاشته می‌شود و شخص دادستان به عنوان رئیس هیأت امنای جلسات شخصا تک تک پروندها را با دقت بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه چند آیتم در ستاد دیه برای کمک به گلریزان ۳۱۱ زندانی وجود داشت، یادآور شد: ستاد دیه استان همدان مبلغی حدود ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ تومان کمک کرده که از این مبلغ ۹.۵ ۹ میلیارد آن را بانک‌های بلاعوض پرداخت کرده‌اند، ۴۰ درصد از مبلغ را گذشت از شکات متقبل شده و کمک خیرین و مددجویان بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: کمترین مقدار بدهکاری ۳۰ میلیون تومان و بیشترین آن چند میلیارد است و ستاد دیه با تمام توان دست نیاز به سمت همه خیرین و مردم عزیز دارد تا افراد گرفتار را آزاد کند و خوشبختانه شخص استاندار ۱۰۰ میلیون تومان و بسیج خواهران سمیه هم ۷۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: در ماه بخشش و مغفرت در تلاش هستیم تا با کمک خیرین زندانیان که به علت جرائم غیرعمد در زندان هستند را آزاد کنیم تا انتظار خانواده های چشم انتظار به پایان برسد.

سیدمجتبی حسینی اظهار کرد: مراسم گلریزان زندانیان غیرعمد هرساله برگزار می‌شود که به دستور استاندار امسال با شکوه بیشتری انجام خواهد شد و افرادی که به علت عدم تمکن مالی و به دلایل غیرعمد زندانی شده‌اند را در تلاش هستیم با کمک خیرین مردمی آزاد کنیم که این مراسم شنبه ۲۶ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت در این مراسم یقینا باقیات و صالحات خواهد بود و با کمک به آزادسازی زندانیان غیرعمد فرزند و خانواده‌ای چشم انتظار را شاد می‌کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha