• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032113557
  • خبرنگار : 50233

چرا در برنامه‌ریزی جلوتر از ژاپن اما در اجرا عقب‌تریم؟

چرا در برنامه‌ریزی جلوتر از ژاپن اما در اجرا عقب‌تریم؟

ایسنا/سمنان معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود معتقد است که ما در برنامه‌ریزی جلوتر از کشور توسعه‌یافته‌ای مثل ژاپن هستیم اما ضعف و عقب‌افتادگی در اجرا سبب شده نتوانیم چندان در توسعه و پیشرفت موفق باشیم.

نادر فخری 21 خردادماه در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار سمنان برگزار شد به چرایی این عقب افتادگی در اجرا پرداخت و اظهار کرد: مهمترین مشکل ما در این بخش عدم انطباق برنامه‌ریزی با اجرا است.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه برنامه‌ریزی 10-15 سال از ژاپن جلوتر است ادامه داد: با وجود این ظرفیت، کشور ما در اجرای برنامه‌ها مشکل دارد.
فخری با اشاره به چرایی این عقب‌افتادگی و مشکلات ناشی از آن خاطرنشان کرد: مهمترین عامل این عدم انطباق به عدم پیوند و لینک بین برنامه‌ریزی و اجرا در کشور برمی‌گردد.

این مدیر ارشد اجرایی بر لزوم بازنگری در این‌گونه رویکردها تاکید و  تصریح کرد: معتقدم که اگر آن دسته از مدیران و مؤثرین در برنامه‌ریزی در حوزه اجرا نیز تجربه داشته باشند و یا عوامل مؤثر در اجرا در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داده شوند بخش مهمی از مشکلات این بخش مرتفع خواهد شد.

فرماندار شاهرود با اشاره به طرح 21 پرسش از سوی مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که شورای فرهنگ عمومی جدا از 15 سرفصل تعیین‌شده برای امسال، به واکاوی و تبیین این پرسش‌ها و راه‌های پاسخگویی و نتیجه‌گیری از پرسش‌ها که از قضا از سوی استاندار سمنان به فرمانداران استان ابلاغ شدند نیز بپردازد.

وی خواستار تعبیه یک کمیته یا کمیسیون ارزیابی در شورای فرهنگ عمومی استان شد و گفت: بهتر است با ایجاد این کمیسیون به بررسی و ارزیابی عملکرد شوراهای شهرستانی فرهنگ عمومی پرداخته شود.
وی با اشاره به گلایه برخی از اعضاء شورا از عدم ضمانت اجرایی در مصوبات شورای فرهنگ عمومی یادآوری کرد: دلیل وجودی حضور فرمانداران به عنوان جانشین رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها همین ضمانت اجرایی مصوبات است.
وی با گلایه از برخی از مدیران کل استان خواستار سفر و توجه بیشتر این مدیران به ادارات اجرایی شهرستان‌ها و از جمله شهرستان شاهرود شد.
فرماندار شاهرود از شورای فرهنگ عمومی شاهرود به عنوان یکی از منظم‌ترین و موفق‌ترین شوراهای شهرستانی نام برد و گفت: این شورا در یک سال گذشته 44 مصوبه داشته و علاوه بر جلسات ماهانه شورای شهرستان، جلساتی فصلی در شهرها و بخش‌های کلاته خیج،مجن و بیارجمند نیز داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha